Tuesday, March 2, 2010

乱···失去方向?

迷失方向!
我到底要往哪里走··这很重要!
连自己也不知道要往哪里走!不知该怎样选!
但我对自己的信念还是一致的!
也希望不会做错选择!
但有时候你怎样知道呢!!

不明白!

谦虚,不一定是好事!!

还有更多的路让我走···为什么我还不选择呢?
到底有多少事情让我做不到选择?
绞尽脑汁,想尽办法···还能怎样!
答案还是一样!
但是····
不努力怎么知道接下来的事会事不好呢?
可能比自己想象中的更好啊!
很矛盾!!

*******************************************************

到新加坡学了很多!
让我见识了更多!
上了aus ninja的waacking课!
真的可以体会到那种精神!
上了lyrical hip hop的课··尝试了新东西!让我喜欢上了!
但我还是不会放弃我学过的一切!
为什么有些人就是看不起new school的东西!
接受不了?!
不是每个dancer都要尝试学习吗?
那我跳了new school..我是否就不是一位hip hop dancer..
有这样的说法吗?
我本人觉得··不管是new or old!
大家都是支持hip hop coulture的!大家不是应该一致的吗?
feeling the beat and then expressing yourself
through the dance moves you produce..

对现在的现象很模糊!很矛盾!!

我在一个blog看到了一篇很好的文章!

what makes you a hip hop dancer?
-I’ve started asking myself this question out of respect for the Hip Hop Culture. My first jam I ever went to was Bboy Summit 96′ in San Diego. The atmosphere was so raw and free. I remember seeing for the first time Flo Master, Ken Swift, Crazy Legs, Poe One, Mr. Wiggles, Easy Roc, Asia One, and Storm with his gazillion Head Spins! The funny thing was I didn’t know who any of these Legends were, but I knew I wanted to be a part of them. The energy was so infectious I would start freestyling any chance I got, and no one seamed to care that I wasn’t Breaking. Back then, I felt like I was accepted and was able to share the love/ freedom in the Hip Hop Culture. But now I feel like the Hip Hop Culture has started to cut people off, like me. Yes I know that Bboying is the original dance of Hip Hop, but why was I accepted in 96′ and now in 2009 feel like if I don’t Break then I am not a part of the Culture? Is it because I know more? Or is it because people want to own it?
by teresa..


...think about it!!

1 comment:

  1. 有些人因为自己做不好new style所以排斥它。
    有些人因为不高兴new style现在比较受欢迎而妒忌。
    有些人只是接受不了新的东西。

    人们往往因为把自己困在‘安全地带’而限制了自己进步的空间。

    真正的好dancer是会不断的进修自己,不断的成长。

    一个好的舞蹈老师是不会说别style的坏话。如果遇到这样的老师,他/她的人格真的令人怀疑。

    - 狡猾先生

    ReplyDelete